„PRaktykuj za granicą” to konkurs organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów od 2003 roku. Projekt jest skierowany do studentów kształcących się w dziedzinie public relations oraz komunikacji społecznej. Jego zwycięzcy mają szanse poszerzania swojej wiedzy o public relations oraz zdobywania doświadczenia w tym obszarze dzięki możliwości odbywania praktyk poza granicami Polski w renomowanych biurach agencji PR-owskich.
1 lutego 2010 roku rozpoczyna się kolejna, siódma już edycja PRaktykuj za granicą.
Będzie ona trwała do 28 maja 2010 r.
Pierwszy etap (1.02.2010 – 31.03.2010) obejmował będzie rejestrację poprzez stronę konkursową oraz przesyłanie projektów pracy konkursowej, drugi (01.04.2010 – 6.05.2010) – nadsyłanie prac konkursowych przez 15 wybranych uczestników konkursu, zaś trzeci – etap finałowy (26.05.2010 – 28.05.2010) – prezentację prac konkursowych przed jury.